Перейти до вмісту

Історія успенських прощ до Унівської Лаври

Проща до Святоуспенської Унівської Лаври, яка відбулась 25-27 серпня 2013 р.Б.

НОВИЙ МАРШРУТ ПРОЩІ
ФІНАНСОВА, СПОНСОРСЬКА ТА МОЛИТОВНА ПІДТРИМКА
ЗІ СОБОЮ ПОТРІБНО ВЗЯТИ
ПРОЧАНСЬКА КОНСТИТУЦІЯ
КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ
ІНФОРМАЦІЙНА ДОВІДКА
КОРОТКА ІСТОРІЯ ПРАЗНИКА
ПРОГРАМА ХРАМОВОГО ПРАЗНИКА
ТРОПАР ТА КОНДАК ПРАЗНИКА
АПОСТОЛ ТА ЄВАНГЕЛІЯ ХРАМОВОГО ПРАЗНИКА

НОВИЙ МАРШРУТ ПРОЩІ

25-27 серпня 2013 р.Б.
ХХІІ ПРОЩА ДО УНІВСЬКОЇ ЛАВРИ
проходитиме під гаслом:
«ВІРА – СВІТЛО МОГО ЖИТТЯ!»

  Проща розпочнеться Св. Літургією о 7:00 в храмі св. Архистратига Михаїла і вирушить зі Львова о 10:00

Місця зупинки прощі:

25 серпня, неділя
1. ЛЬВІВ, Храм св. Арх. Михаїла
2. ЛЬВІВ, Храм Покрови Пресвятої Богородиці (оо. Салезіяни)
3. МИКЛАШІВ, Храм Різдва Пресвятої Богородиці
4. ВЕРХНЯ БІЛКА, Храм Покрови Пресвятої Богородиці (Ночівля)

26 серпня, понеділок
1. ВЕРХНЯ БІЛКА, Храм Покрови Пресвятої Богородиці
2. ТАРАСІВКА, Храм Пресвятої Трійці
3. КУРОВИЧІ, Храм Благовіщення Пресвятої Богородиці
4. ЛАГОДІВ, Храм св. Архистратига Михаїла (Ночівля)

27 серпня, вівторок
1. ЛАГОДІВ, Храм св. Архистратига Михаїла
2. УНІВ, Лавра Успення Пресвятої Богородиці

ФІНАНСОВА, СПОНСОРСЬКА ТА МОЛИТОВНА ПІДТРИМКА

  Протягом останніх років у серпневій прощі до Унівської Лаври бере досить велика кількість прочан (понад 1500 осіб) з різних куточків України і закордоння. Така ситуація вимагає досить клопіткого приготування, яке вимагає немалих видатків, які пов’язані переважно з поселенням та харчуванням прочан, перевезення речей, технічного супроводу тощо. З огляду на це звертаємося до Вас з проханням про фінансову підтримку прощі.

Ваші пожертви Ви можете скласти:

  • у скарбонку, яка є виставлена у храмі на тетраподі у храмі св. Архистратига Михаїла (м. Львів, вул. Винниченка, 22),
  • на фірті
  • а також безпосередньо керівнику прощі єрм. Юстинові (067 989 72 75)

  Можливо хтось хотів би долучитися у інший спосіб до організації прощі (наприклад продуктами харчування, одноразовим посудом, транспортом для перевезення речей і т.д.), ми заздалегідь будемо вдячні.

  Окрім вищеназваних способів підтримки прочан є молитва за успішне проведення прощі, про яку усіх Вас усильно просимо. Хто не має можливості вирушити прощею, нехай супроводжує прочан своєю молитвою!

ЗІ СОБОЮ ПОТРІБНО ВЗЯТИ:

  • Новий Завіт;
  • Співаник з церковними піснями;
  • Ліхтарик;
  • Намет;
  • Спальний мішок та карімат;
  • Зошит для нотаток та ручку;
  • Харчі в дорогу;
  • Ложку, виделку, тарілку;
  • Зручне взуття (2 пари);
  • Відповідні ліки.

  Речі прочан перевозимуться транспортом безпосередньо до місця нічлігу.

  Повернення з Унева до Львова здійснюватиметься організовано за власний кошт прочан. Квитки можна буде придбати безпосередньо у координатора групи.

КОРИСНА ІНФОРМАЦІЯ

  1. Той, хто йтиме пішою прощею, матиме змогу повернутися до Львова автобусом.
  2. Квиток можна буде придбати під час прощі у координатора групи.
  3. Ціна квитка – 25 грн.
  4. Виїзд автобусів з Унева розпочнеться 28 серпня 2013 р. Б.
  5. Кінцева зупинка автобусів – Порохова вежа (Львів).

Керівник прощі – єрм. Юстин Бойко, студит: 067 989 72 75
Помічник керівника – схм. Максим Андрущишин, студит
Помічник керівника – Мартуся Миколишин
Керівник груп – бр. Василь Гаранджа
Керівник технічної групи – Роман Проців

ІНФОРМАЦІЙНА ДОВІДКА

  Святоуспенська Унівська Лавра належить до одного з найстаріших монастирів в Галичині. В архівних документах з початку XIV ст. Унів згадується як відомий духовний центр.

  З відродженням Студійського чернецтва в Україні митрополитом Андреєм Шептицьким, Унівську Лавру на початку XIX ст. було передано монахам-студитам, які опинилися на роздоріжжі після ліквідації Лаври св. Антонія Печерського на Скнилові. Вже перед війною Унівська Лавра стала великим центром паломництва у Західній Україні.

  Прощі до Унева відновилися з початком незалежності України, коли Лавру було повернено монахам. Першу прощу, після довгих років переслідування, було зорганізовано в серпні 1991 року з нагоди храмового празника Лаври. Попровадив її єрм. Йосиф Мілян (на цей час єпископ-помічник Київської Архиєпархії) разом з Марійською дружиною храму св. Архистратига Михаїла у Львові. У перших роках проща тривала два дні. Кількість прочан, що брала участь у прощі коливалася від 150 до 300 осіб.

  Переломним моментом в новітній історії серпневих прощ до Унева став 1999 рік. Саме тоді прочанський шлях було збільшено до трьох днів. У 2000 році до організації прощі приєдналася молодіжна християнська організація «Українська Молодь – Христові». Завдяки посиленій активності її членів за декілька років серпнева проща набрала більш молодіжного колориту, а кількість прочан збільшилася до 1000 осіб, а в деяких роках навіть більше. До сьогоднішнього дня серпнева проща мала два маршрути: перший провадить через села Чижиків і Лагодів, інший – через Звенигород і Станимир. Цього ж року вона проходить новим, третім з черги маршрутом, що пролягає через Верхню Білку і Лагодів.

КОРОТКА ІСТОРІЯ ПРАЗНИКА

  Наш церковний рік не тільки багатий на різні Богородичні празники, але він також ними починається і завершується. Його відкриває празник Різдва Пресвятої Богородиці, а завершує її славне Успіння, що в наших літургійних книгах має таку величну назву: „Успіння Пресвятої славної Владичиці нашої Богородиці і Приснодіви Марії”.

  День смерті Пресвятої Богородиці називається в нашій Церкві Успінням, бо її тіло після смерті не зазнало тління, але одразу з душею було взяте до неба. Не маємо історичних даних, як довго Божа Мати ще перебувала на землі після Христового Вознесіння, ані коли, де і як Вона померла, бо про це у Євангелії нічого не згадано. Основу празника Успіння творять священна традиція Церкви від апостольських часів, апокрифічні книги, постійна віра Церкви та однозгідна думка Святих Отців і Вчителів Церкви першого тисячоліття християнства.

  Празник Успіння належить до найстарших Богородичних празників. Він почався в Єрусалимі невдовзі після Собору в Єфезі (431 р.). Первісне празнування пам’яті Успіння під впливом Єфеського Собору наголошувало радше привілей її Богоматеринства і тому звалося „Свято Марії-Богоматері”. В одній з похвальних бесід на честь Преп. Теодосія Великого (+529) говориться, що палестинські монахи щорічно з великим торжеством святкували 15 серпня „Пам’ять Богоматері”, це є пам’ять її Успіння. В Сирії в 5 ст. цей празник мав назву „Пам’ять Блаженної”.

  У 6 ст. цей празник отримує свою теперішню назву: „Успіння Пресвятої Богородиці”. В перших віках не всі Церкви Сходу святкували Успіння в тому самому часі. Олександрійський патріарх Теодосій (+567) приписав празнувати Успіння 6 січня, а празник її Внебовзяття 9 серпня. Етіопська Церква і сьогодні 6 січня празнує „Успіння тіла нашої Чистої, Святої, Славної Богородиці Діви Марії”, а 9 серпня „Вознесіння тіла нашої Діви Марії, Богородиці на небо”. Вірмени святкують Успіння в неділю між 12 і 18 серпня. Інші Церкви празнували його 18 серпня. Цісар Маврикій (582-602) поширив празник Успіння на цілу візантійську державу і наказав святкувати його 15 серпня, бо того дня він був осягнув перемогу над персами.

ПРОГРАМА ХРАМОВОГО ПРАЗНИКА

27 серпня 2013 р. Б., вівторок
16:00 – Зустріч пішої прощі. Молебень до Пресвятої Богородиці.
18:00 – Мала Вечірня.
21:30 – Велика Вечірня з Литією.
Під час литійних стихир відбудеться хресний хід з плащаницею Успення Пресвятої Богородиці.

28 серпня 2013 р. Б., середа
00:00 – Єрусалимська Утреня. Часи.
03:00 – Похід зі свічками на Чернечу гору, де буде відслужено Панахиду за всіх усопших отців та братів Унівської Лаври.
04:00 – Божественна Літургія. Водосвяття і освячення зілля. Молитви за недужих.
09:30 – Акафіст до Пресвятої Богородиці, що в Унівській іконі прославилась.
11:00 – Архиєрейська Божественна Літургія, яку очолює Блаженніший Патріарх Святослав, Глава УГКЦ
17:00 – Вечірня.

ТРОПАР ТА КОНДАК ПРАЗНИКА

Тропар, глас 1:

  У різдві дівство зберегла ти, в успінні світа не оставила ти, Богородице. Переставилася ти до життя, бувши Матір’ю Життя. І молитвами твоїми ізбавляєш від смерти душі наші.

Слава, і нині: Кондак, глас 2:

  В молитвах невсипущу Богородицю і в заступництвах незамінне уповання гріб і умертвіння не втримали. Бо як Матір Життя до життя переставив той, хто вселився в утробу приснодівственну.

АПОСТОЛ ТА ЄВАНГЕЛІЯ ПРАЗНИКА

  Послання святого апостола Павла до Филип’ян 2, 5-11

  Браття, плекайте ті самі гадки в собі, що були в Христі Ісусі. Він, бувши в Божій природі, не вважав за здобич Свою рівність із Богом, але применшив Себе Самого, прийнявши вид слуги, ставши подібним до людини. Подобою явившися як людина, Він понизив Себе, ставши слухняним аж до смерти, смерти ж хресної. Тому й Бог Його вивищив і дав Йому ім’я, що понад усяке ім’я, щоб перед іменем Ісуса всяке коліно приклонилося на небі, на землі і під землею, і щоб усякий язик визнав, що Ісус Христос є Господь на славу Бога Отця.

  Євангеліє від Луки 10, 38-42; 11, 27-28

  В той час увійшов Ісус в одне село, і одна жінка, на ім’я Марта, прийняла Його в свій дім. А в неї була сестра, що звалась Марія, що, сівши у ніг Ісусових, слухала слова Його. А Марта клопоталась великою послугою і, станувши, сказала: Господи, чи не зважаєш, що сестра моя одну мене зоставила служити? Скажи, отже, їй, щоб мені помогла. І відповівши, Ісус сказав їй: Марто, Марто, ти журишся і клопочешся про многе. А одне є на потребу. Марія ж вибрала добру часть, що не відніметься від неї. І сталося, як Він це говорив, одна жінка, піднявши голос з народу, сказала Йому: Блаженна утроба, що носила Тебе, і груди що кормили Тебе. Він же сказав: Отож блаженні ті, що слухають Боже слово і зберігають Його.